خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/05 - 09:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی با اشاره به تمدید ناقص تعلیق ایران از لیست سیاه:

پذیرش CFT و پالرمو جایز نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می گوید فشارهای گروه ویژه اقدام مالی برای آن است که با دست خودمان CFT و پالرمو  را امضا کنیم.

سید محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تمدید ناقص تعلیق ایران از لیست سیاه  FATFگفت: جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در بخشنامه خرداد ماه، به بانک ها، ادارات و وزارتخانه ها دستور اجرای FATF را داده و این بخشنامه را به کارگروه ویژه اقدام مالی نیز نشان داده اند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهداف این بخشنامه اظهار داشت: دولت با اتکا به این بخشنامه، به گروه ویژه اقدام مالی بیان کرده که FATF اجرایی شده از این رو تعلیق ایران از لیست سیاه تمدید شده است.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت استدلال کرده است که FATF در حال اجرا است و مراحل نهایی و پذیر قانونی آن در انتظار مجمع تشخیص مصلحت نظام است.



وی تاکید کرد: به نظر می رسد دولت با استناد به این بخشنامه به دنبال آن بوده که از گروه ویژه اقدام مالی زمان بخرد، اما از سوی دیگر اصرار این گروه به پذیرش پالرمو و CFT بی دلیل نیست، چرا که با پذیرفتن این لوایح و کنوانسیون ها، در واقع موشک های نقطه زن را در اختیار دشمن قرار داده تا مراکز مالی را هدف قرار دهند.











fatf


 



ابطحی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه به هیچ وجه پذیرش CFT و پالرمو جایز نیست، اظهار داشت: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای مثبت به این لوایح و کنوانسیون ها ندهد.



این نماینده مجلس با اشاره اینکه اولین بند 9 گانه اقدام مقابل ایران در خصوص محدودیت فعالیت شعب خارجی موسسات مالی بیان داشت: اگر در برابر این فشار ها مقاومت کنیم هیچ کاری از عهده آنها بر نمی آید، در حال حاضر مشکل ما داخلی است، با حل مشکلات داخلی به راحتی می توانیم با راه هایی که پیش روی ما قرار دارد تحریم ها را دور بزنیم.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آنها متوجه شده اند که فشارهای حداکثری دیگر فایده ندارد و می خواهند با دست خودمان، کنوانسیون ها را امضا کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 283468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار